23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lidl vil bruge private fotos på emballage

Konsekvenserne kan være uoverskuelige for forbrugerne, mener forbund.

Et gavekort på 500 kroner til Lidl. Det er betalingen for, at Lidl kan bruge folks private fotos til en ny fødevareserie med danske varer, skriver dr.dk.

Det er måde at camouflere, at kæden er tysk, mener marketingsekspert, og så er det selvfølgelig langt billigere end almindelige reklamefotos.

Hos Pressefotografforbundet kritiserer formand Lars Lindskov metoden. Det kan for eksempel være farligt for brugeren, der sælger billedet videre, mener han.

- Når man anvender billederne kommercielt, skal man passe på med, hvad eller hvem der er på billedet, ellers kan man som almindelig forbruger risikere en retssag og at skulle betale en erstatning, der er meget højere end et gavekort til Lidl på 500 kroner, siger Lars Lindskov.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|